dilluns, 18 de maig del 2009

Miscel·lània

Gràcies Barça
Surt al camp i gaudeix: aquesta és una màxima que va fer famosa en Johan Cruyff i que sens dubte, sota la personalitat, disciplina i l’esperit d’equip de Guardiola, és el que fan els jugadors del Barça. I quan ells gaudeixen, nosaltres també. Gràcies jugadors, gràcies Guardiola i gràcies Laporta.

Un altre liberal a la Moncloa
Amb adjectius preventius que acompanyen la paraula liberal, s’incorpora a la Secretaria d’Estat d’Economia José Manuel Campa. Em sembla molt bona idea. Llàstima que sigui per substituir en David Vegara, excel·lent...

La crisi i la política fiscal
No trobo malament eliminar d’aquí una parell d’anys la deducció per la compra del primer habitatge per aquells amb renda alta, però no per als de renda mitja, això vol dir fins 40.000€ com a mínim. Aquest mínim hauria d’aplicar-se també a la deducció per lloguer, avui amb el límit de 24.000€.
També em sembla be reduir la imposició directa de microempreses i autònoms, però seria molt important recuperar l’exempció per reinversió de beneficis per a totes les empreses.

El concepte de país: el paper de les “autonomies”.
Zapatero ha menyspreat les autonomies en les seves propostes sobre els incentius a la compra de vehicles i d’ordinadors. Menys mal que sembla que ho vol recuperar integrant-les en un gran pacte social... però això també vol dir nou model de país, no només de creixement...

El debat a TV3 i Giddens
Vaig seguir atentament el debat sobre com sortir de la crisi que es va fer a TV3. Dos temes estrelles, finances i reforma laboral per al curt, i estat i mercat en quant al model de futur. A mi em va agradar el que va dir en Giddens fa poc quan va parlar de capitalisme responsable. Aquesta paraula la vaig trobar a faltar en el debat...

Estat propi o estat federal
Novament va ser la intervenció de Joan Carretero la que m’ha fet reafirmar sobre la meva tesi de l’article del blog “Espanya en una cruïlla: Catalunya”. En aquest sentit també em va agradar l’argument de Duran Lleida del perquè cal reforçar l’autogovern de Catalunya i el posicionament de Ridao sobre els xiulets de Mestalla.

Allò que ens uneix...
M’agrada l’aliança del País Valencià i de Catalunya per reforçar l’eix mediterrani. Aquest, com altres, és sens dubte d’aquells interessos que cal compartir amb els veïns, però sobretot els que hem de defensar a una des de Catalunya. Aquesta és una de les causes comunes del catalanisme...